Logo

B2B Eticaret


paylaş
B2B Eticaret

B2B Eticaret açılımı üreticiden üreticiye satış yapılan web sitesi olarak çevrilebilir. E-ticaret terimlerden biri olan B2B Eticaret son dönemlerde sık kullanılmaya başlayan terimlerden. B2B Eticaret çalışmalarını çeşitli amaçlarda kullanabilirsiniz.

Şirketlerin web sitelerinin eğer hedef kitlesi diğer şirketler ve onların çalışanları ise B2B Eticaret yöntemini kullanırlar. Bazı şirketler kullanıcılarına şifre ve kullanıcı adı vererek özel bir bölümden giriş yapmasını sağlarlar. B2B Eticaret yöntemiyle sadece müşterilerine ve kayıtlı site kullanıcılarına satış yaparlar.

B2B Eticaret ürün tedarik ve tedarik değişimleri içinde kullanılabilir. Satıcılar en uygun fiyatlı ürünü bulmak için teklif verirler. Ayrıca istek önerileri vb. çalışmalar içinde kullanılır.

B2B Eticaret sitelerinden bazıları da ara bulucu görevi üstlenirler. Bir firmanın ihtiyacı olan ürünleri başka bir firmadan tedarik ederek komisyon alırlar.

B2B Eticaret siteleri bazen sadece bilgi amaçlı kurulur. Şirket ve çalışanlara belli bir konuda bilgi vermek amacıyla kurulur. Örneğin Migros bugün B2B sistemini kullanarak deposundan çıkan ürünlerin mağazalara ulaşımını, mağazalardaki stok durumlarını takip etmektedir. Bazı firmalarda bayilik verdiği kişilerle B2B Eticaret aracılığıyla iletişim kurmakta.

B2B ile şirketlere ürün pazarlamayı düşünüyorsanız reklam yönetiminizin klasik alışveriş sitelerinden farklı olması gerekir. Ham madde ya da bir araba parçası satacaksınız. Bunun reklamını Facebook, İnstagram, Twitter gibi sosyal sitelere vermenin bir anlamı olacağını sanmıyorum. Burada Google AdWords devreye giriyor. Belirli bir kitleye, belirli bir bölgeye reklam verebilirsiniz. Müşteri odaklı reklam vermenin en iyi yolu Google AdWords. B2B şirketler arasında olacağı için ekonomi web siteleri, işletme ve ekonomi dergilerine de reklam verebilirsiniz. Yurt dışı odaklı çalışmayı planlıyorsanız Google Adwords kullanımı az bütçeyle daha çok müşteriye ulaşmanızı sağlayacaktır.

B2B sizin aracısız olarak ihtiyacı olan firmalara ürün satmanızı sağlayacaktır.

1. Daha hızlı uygulama ve entegrasyon

B2B Eticaret platformunu uygulamak yalnızca birkaç hafta sürüyor. Bu zaman çerçevesi, müşterinin geçmiş alımlarını ve ödemelerini görmesini ve geri siparişlerin yanı sıra yer ve iz sürmesini önlemek için gerçek zamanlı envanter seviyelerine erişmesini sağlayan, şirketin ERP ve satış çözümü gibi diğer ilgili iç sistemlere entegrasyonu da içeriyor. Satış emirleri. Yeni işlevselliğin hızlı artımlı döngüleri genellikle 4-8 haftada bir yayılabilir.

2. Mobil ticaret artıyor

Mobil ticaret B2B Eticaret 'in geride kaldığı bir alandır tabi şimdiye kadar öyleydi. Hizmetlerini müşteriler için olabildiğince verimli ve rahat hale getirme ihtiyacı karşısında toptancı nihayet mobilliğe kritik bir kanal olarak odaklanıyor. Cep telefonunun avantajları, özellikle yolda emir vermeleri gereken işletmeler için açıktır. Mobil cihazlarında ürün ve hizmetleri araştıran birçok B2B Eticaret müşterisinin bu kanalı kullanması, ilk bilgi toplama aşamasından satınalma aşamasına kadar satın alma sürecinde kritik ve kesintisiz temas noktaları sağlar.

3. Müşteri deneyiminde devam eden iyileştirme

B2C tüketicileri, sezgisel navigasyon ve kullanıcı merkezli web mağazası tasarımına alıştı ve şimdi B2B Eticaret tedarikçileri web sitesinde aynı tecrübeyi beklemektedir. Ticari amaçlı rehberlik isterler. Detaylı, ancak kolay okunan ürün açıklamaları; yüksek çözünürlüklü görseller, ses ve video içeren zengin içerik; Tamamen işlevsel bir alışveriş sepeti; Ve müşteriye özel fiyatlandırma. Ayrıca, aradıkları ürünleri sıfırlamak ve satın almak için mümkün olan en az tıklamayı mümkün kılmak için son derece verimli bir yerinde arama mekanizması talep ediyorlar.

4. B2B Eticaret işi yapmak

Çevrimiçi alışveriş deneyimi alıcı tarafından giderek kendiliğinden yönetilirken yüz yüze daha az sayıda dokunmatik nokta var. Yinelenen idari görevlerden kurtarılmış olan satış temsilcileri, müşterilere şirket üzerinde daha büyük bir etki yaratma fırsatı tanıyan, daha iyi ticari çıktıları nasıl yönetecekleri konusunda müşterilere danışmanlık hizmeti vererek danışmanlık satıcıları haline geliyor. Bir B2B işlemi genellikle ürünün son kullanıcısından bir veya daha fazla adım kaldırıldığında, alıcı organizasyonunda genellikle birkaç paydaş bulunur. Satış temsilcileri, bu paydaşlar arasındaki itirazlara karşı koymada ve müşterilerin ürününüzden gördükleri avantajlardan ikna edilmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu, satış temsilcisinin bir teklif sunması, satışı üst satması, çapraz satması ve sonuçta anlaşmayı kapatması için müşteri yolculuğunda doğru yeri bulması anlamına gelir.

5. Tamamen ayarlanabilir B2B Eticaret platformu

B2B satışları genellikle B2C işlemlerinden daha karmaşıktır. Fiyatlandırma şemaları, hacim indirimleri, çoklu dil, karmaşık ürün spesifikasyonları, özelleştirilmiş uygulamalar ve farklı konfigürasyonlar, daha bir çok adımın söz konusudur. B2B şirketlerine uyan hiçbir elektronik ticaret şablonu yok. Bazı toptancılar ve distribütörler çevrimiçi olarak karmaşık ürünler satarken diğerleri kendi web sitelerinde yalnızca parça veya bakım ürünleri satmayı tercih etmektedir. Bazıları B2B Eticaret kanalını yalnızca mevcut müşterilerden yeni sipariş almak için kullanırken, bazıları da tüm ürünlerini içeren herkesi hedef alıyor. Sürekli değişen iş ihtiyaçlarına kolayca adapte olabilmek için B2B şirketleri, ısmarlama veya ısmarlama platformlardan, yapılandırılması ve güncellenmesi kolay, kutudan çıkmış işlevselliği olan açık kaynaklı sistemler arasında geçiş yapıyor.

 
Medanis Bilişim AŞ 13 yılı aşkın tecrübesi ve yeni teknolojileri takip eden profesyonel ekibiyle size yardımcı olabilir. Unutmayın firmamız web tasarım, web yazılım, mobil uygulama, SEO ve Google AdWords, dijital pazarlama konularında profesyonel bir ekibe sahip. Bizimle iş yaptığınızda bu konularda uzman bir ekibi kiralamış olacaksınız.
 
 
B2B Eticaret yazımıza yorum bırakabilirsiniz.
Etiketler: b2b web tasarım b2b e-ticaret b2b eticaret

paylaş

İlgili Yazılar



Yorumlar